Плавання
Плавання рекомендується всім дітям з ДЦП. Воно сприяє зміцненню м'язів. Рухи у воді уповільнені, що дає дитині запас часу для розрахунку дій. Здатність до збереження рівноваги у воді менш важлива, тому він може займатися на рівних з однолітками, що сприяє підвищенню його самооцінки.
Поетапність розвитку
Після освоєння чергового досвіду заняття концентруються на досягненні наступного . Наприклад, спочатку дитина навчається перекочуватися на мате, розстеленому на підлозі, потім - скочуватися з невеликого ухилу, після цього - перекочуватися з великим м'ячем, далі - виконувати рухи руками в положенні лежачи на животі. Потім
дитина вчиться сидіти нерухомо, з опорою ніг на лавку, наприклад, займаючись малюванням (з поступовим збільшенням часу занять).
дитина вчиться сидіти нерухомо, з опорою ніг на лавку, наприклад, займаючись малюванням (з поступовим збільшенням часу занять).
Тренування функції межполушарного взаємодії
Особлива увага приділяється поліпшенню функцій межполушарного взаємодії . Вправи цієї групи включають проползаніе крізь трубу, ламання по шведській стінці з перехлестом рук, вправа, при якому дитина пересувається рачки, дмухаючи на котиться перед ним тенісний кульку, ходьба з поперемінним підніманням різнойменних руки і ноги.
Тренування рівноваги
У міру поліпшення функції межполушарного взаємодії переходять до роботи над координацією рухів і рівновагою. Починають зі спроб утримуватися в положенні стоячи на двох ногах на "качающейся дошці" з широкою основою, потім - на одній нозі. Після цього переходять до повільної ходьби.
Корекція рухових проблем, пов'язаних з ДЦП, заснована на використанні спеціальних вправ. При цьому для кожної дитини розробляється індивідуальний план лікування. Вправи на рівновагу, координацію рухів і орієнтацію в просторі спрямовані в основному на поліпшення загальної моторики. Для корекції порушень дрібної моторики використовуються методи ерготерапії. До фізичних методів лікування ДЦП відносять
1. вправи на рівновагу - повільна ходьба по похилій гімнастичній лаві; балансування на одній нозі на "качающейся дошці"; ловля м'яча або тканинних мішечків, заповнених пластиковими кульками, стоячи на "качающейся дошці "; стрибки через скакалку; гра в" класи "або чехарду;
2. вправи на координацію рухів - вправи зі скакалкою;" малювання вісімок "в повітрі руками; вправи в позі" сидячи по-турецьки "; повзання ; вправу "тачка" (ходьба на руках з підтримкою за ноги); плавання; ігри з м'ячем і ракеткою; гра в "класи" або в чехарду; стрибки "зіркою";
3. вправи на орієнтацію в просторі - використання "тунелів", гра з великим м'ячем на мате; лов м'ячів різних розмірів або м'ячів з шипами;
4. вправи на розвиток дрібної моторики - збирання паличок; мозаїка; гра в "блішки". Тепер ви знаєте, що таке фізична реабілітація дітей з ДЦП.
Немає коментарів:
Дописати коментар